Koła w łańcuchach | 2010.01.01 |
Posiadanie opon zimowych nie gwarantuje nam pewności pokonania niektórych, zaśnieżonych odcinków dróg. W wielu przypadkach niezbędne okazują się łańcuchy przeciwśnieżne. Pamiętamy alarmujące doniesienia mediów o obowiązku używania łańcuchów na kilkunastu odcinkach górskich dróg w Polsce, czy też o kłopotach kierowców z wjazdem do Czech i Słowacji przez niektóre przejścia graniczne. Od dawna też wiemy, że nie warto wybierać się do krajów alpejskich bez małej, plastikowej skrzyneczki zawierającej łańcuchy. W krajach tych przepisy dotyczące nakazu używania łańcuchów przestrzegane są bardzo rygorystycznie, a ceny ich wypożyczenia są zupełnie nieopłacalne.
Przypominamy jednocześnie, że nasz kodeks drogowy dopuszcza używanie łańcuchów tylko na drogach ośnieżonych czy oblodzonych. Zresztą jazda po asfalcie powoduje przyspieszone niszczenie nawierzchni, opon oraz samych łańcuchów.
RODZAJE I JAKOŚĆ Istnieją dwa podstawowe rodzaje łańcuchów : najazdowe i do szybkiego montażu. W pierwszym przypadku łańcuchy należy rozłożyć przed kołami napędowymi, najechać na nie, a następnie zamontować. Ten rodzaj jest ciągle powszechnie stosowany do samochodów ciężarowych. W drugim przypadku nie jest wymagane ruszanie samochodu, a montaż jest zdecydowanie łatwiejszy i mniej kłopotliwy. Posiadacze samochodów osobowych, a także dostawczych powinni zdecydować się na ten rodzaj łańcuchów. Kupując łańcuchy należy też zwrócić uwagę na ich jakość i decydować się tylko na wyroby renomowanych firm. Do takich należy m.in. włoska SIMAKA, która dzięki dystrybutorowi w Polsce - firmie TAURUS z Mikołowa pierwsza wprowadziła na rynek łańcuchy przeciwśnieżne do szybkiego montażu i od prawie dziesięciu lat pozostaje jego liderem. Szczególnie przestrzegamy przed pojawiającymi się ostatnio wyrobami dalekowschodnimi, które ze względu na zastosowanie do ich produkcji kiepskich materiałów nie spełniają wymogów stawianych nowoczesnym łańcuchom.
Dodajmy tylko, że zerwanie się łańcucha może spowodować uszkodzenia nadkola, a nawet przedniego zderzaka samochodu, więc konieczność kosztownej naprawy.
| powrót
Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
|
Booking.com
Opłaty drogowe
- Czechy - opłaty za drogi, winiety w roku 2024
- Czechy 2023, winiety, opłaty za drogi
- Austria 2023 - winiety, opłaty drogowe, winiety elektroniczne
- Czechy 2020, winiety, opłaty za drogi
- Austria 2020 - winiety, opłaty drogowe, winiety elektroniczne
- Austria 2019 - winiety, opłaty drogowe, winiety elektroniczne
- Czechy 2019, winiety, opłaty za drogi
- Słowacja 2019, winiety, opłaty drogowe
- Słowacja 2018, winiety, opłaty drogowe
- Austria 2018, winiety, opłaty drogowe, winiety elektroniczne
- Czechy 2018, winiety, opłaty za drogi
- Elektroniczne winiety w Austrii jeszcze w tym roku
- Austria 2017, winiety, opłaty drogowe
- Czechy 2016, winiety, opłaty za drogi
- Austria 2016, winiety, opłaty drogowe
- Słowacja 2016, winiety, opłaty drogowe
- Słowacja 2015, winiety, opłaty za drogi
- Czechy 2015, winiety, opłaty za drogi
- Austria 2015, winiety, opłaty za drogi
- Austria 2014, winiety, opłaty za drogi
- Czechy 2014, winiety, opłaty za drogi
- Słowacja 2014, winiety, opłaty za drogi
- Czechy 2012, winiety, opłaty za drogi
- Austria 2010, winiety, opłaty za drogi
- Austria 2013, winiety, opłaty za drogi
- Szwajcaria, winiety, opłaty za drogi
- Austria 2012, winiety, opłaty za drogi
- Czechy 2013, winiety, opłaty za drogi
- Słowacja 2013, winiety, opłaty za drogi
- Słowenia 2010, winiety, opłaty za drogi
|
Porady
Ceny paliw
|
PB95 |
ON |
LPG |
|
Austria |
1.77 |
2.09 |
|
EUR |
Bułgaria |
1.79 |
1.78 |
|
BGN |
Czechy |
38.50 |
43.90 |
|
CZK |
Francja |
1.34 |
1.21 |
0.86 |
EUR |
Hiszpania |
1.14 |
1.07 |
0.66 |
EUR |
Niemcy |
1.34 |
1.04 |
0.55 |
EUR |
Słowacja |
1.31 |
1.00 |
0.55 |
EUR |
Szwajcaria |
1.59 |
1.79 |
|
CHF |
Włochy |
1.44 |
1.32 |
0.59 |
EUR |
|
Kursy walut
BGN 2.18 | CHF 4.60 | CZK 0.17 | EUR 4.27 |
|
|