skionline.plstacje samochodem na narty Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

Koła w łańcuchach

2010.01.01
Posiadanie opon zimowych nie gwarantuje nam pewności pokonania niektórych, zaśnieżonych odcinków dróg. W wielu przypadkach niezbędne okazują się łańcuchy przeciwśnieżne. Pamiętamy alarmujące doniesienia mediów o obowiązku używania łańcuchów na kilkunastu odcinkach górskich dróg w Polsce, czy też o kłopotach kierowców z wjazdem do Czech i Słowacji przez niektóre przejścia graniczne. Od dawna też wiemy, że nie warto wybierać się do krajów alpejskich bez małej, plastikowej skrzyneczki zawierającej łańcuchy. W krajach tych przepisy dotyczące nakazu używania łańcuchów przestrzegane są bardzo rygorystycznie, a ceny ich wypożyczenia są zupełnie nieopłacalne.
Przypominamy jednocześnie, że nasz kodeks drogowy dopuszcza używanie łańcuchów tylko na drogach ośnieżonych czy oblodzonych. Zresztą jazda po asfalcie powoduje przyspieszone niszczenie nawierzchni, opon oraz samych łańcuchów.

RODZAJE I JAKOŚĆ
Istnieją dwa podstawowe rodzaje łańcuchów : najazdowe i do szybkiego montażu. W pierwszym przypadku łańcuchy należy rozłożyć przed kołami napędowymi, najechać na nie, a następnie zamontować. Ten rodzaj jest ciągle powszechnie stosowany do samochodów ciężarowych. W drugim przypadku nie jest wymagane ruszanie samochodu, a montaż jest zdecydowanie łatwiejszy i mniej kłopotliwy. Posiadacze samochodów osobowych, a także dostawczych powinni zdecydować się na ten rodzaj łańcuchów. Kupując łańcuchy należy też zwrócić uwagę na ich jakość i decydować się tylko na wyroby renomowanych firm. Do takich należy m.in. włoska SIMAKA, która dzięki dystrybutorowi w Polsce - firmie TAURUS z Mikołowa pierwsza wprowadziła na rynek łańcuchy przeciwśnieżne do szybkiego montażu i od prawie dziesięciu lat pozostaje jego liderem. Szczególnie przestrzegamy przed pojawiającymi się ostatnio wyrobami dalekowschodnimi, które ze względu na zastosowanie do ich produkcji kiepskich materiałów nie spełniają wymogów stawianych nowoczesnym łańcuchom.

Dodajmy tylko, że zerwanie się łańcucha może spowodować uszkodzenia nadkola, a nawet przedniego zderzaka samochodu, więc konieczność kosztownej naprawy.


skionline.pl
poprzednia stronastrony: 1  2  następna strona

powrót

Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


Itaka 24/25 - Andora, największy ośrodek narciarski w Pirenejach
Booking.com
Opłaty drogowe
Porady
Ceny paliw
PB95 ON LPG
Austria 1.77 2.09 EUR
Bułgaria 1.79 1.78 BGN
Czechy 38.50 43.90 CZK
Francja 1.34 1.21 0.86 EUR
Hiszpania 1.14 1.07 0.66 EUR
Niemcy 1.34 1.04 0.55 EUR
Słowacja 1.31 1.00 0.55 EUR
Szwajcaria 1.59 1.79 CHF
Włochy 1.44 1.32 0.59 EUR
Kursy walut
BGN 2.18CHF 4.60CZK 0.17EUR 4.27